Asertívne komunikujúci manažér trvá na svojich právach, ale robí to spôsobom, ktorý nepoškodzuje práva iných. Má pozitívny postoj k zamestnancom a primerané sebavedomie. Rešpektuje druhú stranu, ctí jej dôstojnosť, práva a dokáže počúvať iných. Je ochotný zmeniť svoj názor, priznať svoju chybu, pristúpiť na kompromis, pretože považuje zamestnancov za rovnoprávnych. Je ochotný ustúpiť v rámci recipročnej dohody. Dokáže povedať nie, dokáže kritizovať tak, aby to bolo prijateľné a taktiež prijíma vlastnú kritiku.
Asertívna komunikácia je kľudná, manažér celkovo pôsobí uvoľneným dojmom. Teda tak, ako jeho verbálny, tak i neverbálny prejav je bez akéhokoľvek napätia a nervov. Tón hlasu je primerane hlasitý, zrozumiteľný, tempo reči je rovnomerné a neustále udržuje očný kontakt. Asertívne komunikujúci manažér vytvára okolo seba pohodu. Srší z neho istota, dokáže počúvať a byť empatický. Je väčšinou príjemným a komunikatívnym spoločníkom. Keď sa mu niečo nepodarí, neviní zo svojho neúspechu druhých ani nepresvedčuje seba samého, že to bol vlastne úspech. Vie rozpoznať a ubrániť sa manipulácii a rešpektuje morálne zásady.
Komentáre
ha-ha-ha-ha
bla-bla-bla-bla...